niedziela, 20 czerwca 2010

NANGAR KHEL - nie wolno zapomnieć...










czy

powstrzymałbyś ich

gdybyś wiedział ...


czy gdybyśmy znali się

od dziecka
to nie zabiłbyś mnie
czy gdyby nasze matki
miały skóre w tym samym kolorze
pozwoliłbyś nam żyć

czy gdybyśmy mieszkali
na tej samej ulicy
nie zburzyłbyś mi domu
czy gdybym poprosiła
właśnie ciebie
odłożyłbyś broń

czy gdybyśmy siedzieli
w jednej ławce
nie zrzuciłbyś bomby na moją szkołę
czy gdybyśmy modlili się
do tego samego boga
nie torturowałbyś mojego przyjaciela

czy gdybyśmy urodzili się
w tym samym mieście
nie okupowałbyś mojego kraju
czy gdybym poprosiła
właśnie ciebie
odłożyłbyś broń

czy
powstrzymałbyś ich
gdybyś wiedział

jak miałam na imię
kto był moją pierwszą szkolną miłością
i że miałam dwuletniego brata
że mój ojciec był cieślą
a mama do snu śpiewała nam
zawsze tą samą piosenkę

czy
powstrzymałbyś ich
gdybyś wiedział

jak bardzo pragnęłam żyć

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz